Spoznaj našich členov – Lívia Mazánová

Ak ju práve nevidíte hore nohami ako skúša stojky, povzbudzuje ostatných členov, aby si s ňou po tréningu ešte „zaplankovali“.  Neznáša beh, ale miluje burgre. No aj keď si ich dopraje, každý deň ich v gyme poctivo odmaká. Jej vlastnoručne robené a originálne batohy Brivak môžete vidieť na pleciach desiatkach žien i mužov. Ešte nedávno dievča krv a mlieko, dnes vysekaná CrossFiterka s poriadnym pekáčom na bruchu. Toto je naša Lívia 🙂

Kedy si začala trénovať v CrossGym Unbroken a prečo?

V crossgyme som začala trénovať presne 21.2.2017. Pamätám si na to akoby to bolo včera. Chodila som už predtým do fitka, ale to ma po čase omrzelo, tak som namotala kamošku a po chvíľke váhania sme sa nahlásili na kurz pre začiatočníkov. Mali sme obavy, no tie sa rozplynuli hneď, keď nás trénerka Mary privítala s obrovským kamarátskym úsmevom pred gymom. Prvé slová na uvítanie od trénera Milana a celkový prístup ma presvedčili, že som na správnom mieste. 

Ako ovplyvnilo cvičenie tvoj život?

Nebola som vždy taká, aká som dnes. Počas prvého roka, keď som chodila do Unbrokenu, sme cez víkendy s partiou celkom vystrájali.. pili, jedli hocikedy hocičo a aj keď ma cvičenie bavilo, brala som ho viac-menej ako zábavku. ALE začalo ma to baviť viac. Videla som, že mi to celkom ide. Mala som skoro stále svalovicu, a keď som si myslela, že už som ju mala všade, kde sa dalo, objavila sa inde 😀 Postupom času som si na ňu zvykla a brala som ju ako dobrú bolesť (predsa: čo bolí, to rastie :D). Neodradila ma a na tréningy som chodila stále častejšie. Bavilo ma hýbať sa, objavovať, čo moje telo dokáže.. Tréneri vytvárali v gyme super atmosféru, komunita ľudí sa stále rozrastala o nových členov a ja som si uvedomila, že cvičenie ma napĺňa. Stalo sa mojou psychohygienou a už som si bez neho nevedela predstaviť život. Keď som sa nehýbala pár dní, chýbalo mi ako soľ. A tak je tomu dodnes. Stále je priestor na zlepšovanie.

Máš nejaký moment z nášho gymu, na ktorý nikdy nezabudneš?

Moment, kedy som tam prišla. A potom všetky momenty, kde ma počas tréningu podporovali tréneri, hustili mi, že to dám a dala som Všetky tie, kedy som niečo skúšala tak dlho, že už som ani nemala vieru, ale podarilo sa: dvojpreskoky, šplh na lane, príťah na hrazde.. CrossCamp, grilovačky, vianočné večierky, porady, tréning na priehrade, chata u Repatých a kopa iných akcii. Každá jedna bola super Nedá sa vybrať jeden moment.

Čo bola najväčšia zmena v tvojom životnom štýle, stravovaní, ktorá Ti najviac pomohla?

Už vieš aký bol môj životný štýl predtým, ako som prišla na to, čo chcem robiť. Najväčšou zmenou bola pre mňa STRAVOVACIA VÝZVA, ktorá začala v januári 2018 a to, že som zo svojho života odstránila alkohol, pšeničnú múku, rastlinný olej a rafinovaný CUKOR.

Ďalšia vec, ktorá mi veľmi pomohla bola, že sa do výzvy so mnou chtiac nechtiac zapojil aj môj priateľ, ktorý ma počas celej doby podporoval a pomáhal mi či už v gyme alebo v kuchyni

Výzva ma naučila úplné základy stravovania sa, vďaka priloženým receptom aj zdravého varenia, veľkosť porcií jedál atď. Trvala 6 týždňov a počas nich sme sledovali svoj postupný progres chudnutia. Samozrejme sme aj počas nej intenzívne makali na tréningoch. Merali sme si obvody jednotlivých partií tela, vážili sme sa a vždy ma nadchlo, ako sa tie čísla zmenšujú. To ma motivovalo pokračovať ďalej a dodržiavať výzvu poctivo, pretože to malo zmysel. Samozrejme, že som sem tam dostala chuť na niečo nezdravé, ale odolala som, poprípade som si dopriala fakt len mikro-množstvo. V stravovacej výzve som sa na základe výsledkov umiestnila na druhom miestečku Bola som šťastná, kilá boli preč, ale stále bolo čo zlepšovať. Preto som ani po skončení neprestala držať stravu. Výsledky som videla sama na sebe a videli ich aj ostatní…veď čo je viac motivujúce ako telo, s ktorým začínaš byť spokojný? Postupne som si začala hľadať zdravé recepty už aj sama, skúšala som nové jedlá, zdravšie varianty klasických jedál.. naučila som sa jesť ako človek! Ďakujem Mary&Miňo

Ako vyzerá tvoj bežný deň a stravovanie?

Bežný deň = práca, domáca práca, hobby, tréning, spať.

Raňajky si pripravujem väčšinou ráno pred prácou. Záleží na tom, či chcem sladké alebo slané raňajky. Ak sa rozhodnem pre slané, väčšinou je to šalát s kopou zeleniny a syrom, alebo vajíčka natvrdo so šunkou, zeleninou a kyslou uhorkou. Sladkú variantu tvorí domáci flapjack s ovocím a orechovým maslom, alebo domáca vianočka/bábovka s maslom a džemom. Nesmiem zabudnúť na citrónovú vodu!, kávu a čaj.

Desiata niekde medzi obedom a raňajkami – orechy, ovocie, jogurt.. Jednoducho niečo malé, zdravé, na čo mám chuť. Občas aj nezdravé, napríklad čoko donut 😀

Obed pripravujem deň dopredu a tu sa snažím vždy používať suroviny, ktoré mám momentálne doma. Čiže typ – čo chladnička dala Občas vznikne nejaké zdravé čudo, ale zatiaľ sme prežili všetko 😀

Olovrant po práci – momentálne si „ujíždím“ na maslovom croissante na slano. Teda croissant s maslom, šunou, syrom a zeleninkou. Ale ak nie je po ruke, je to cottage s kukuricou a rajčinami, ovocie s orechovým maslom, poprípade nejaký šalátik. Musí to byť niečo ľahké, aby mi stihlo vytráviť do tréningu.

Večeriam po tréningu – najčastejšie je to volské oko so schwarzwaldskou šunkou a zeleninkou, ale obmieňam to aj za tvaroh alebo kuracie mäsko na grile so zeleninou.

Po večeri ešte prídu na rad suplementy. Momentálne užívam len tieto: vitamín C, vitamín K2, vitamín D3 a magnézium. Proteín užívam len veľmi nepravidelne.

Dôležité je počas celého dňa piť veľa vody a neprejedať sa. Cítiť sa dobre vo vlastnom tele, aj keď som sa práve najedla

Aká je Tvoja rada pre ženy, ktoré sa snažia schudnúť?

  • Nedržať každú diétu, ktorú si objavia v Báječnej žene, ale naučiť sa racionálne stravovať.
  • Nekupovať si nezdravé zbytočnosti, ktoré by na nich zo skrinky kričali „zjedz ma!“.
  • Zbaviť sa nezdravých zložiek v špajzi – spraviť radikálny krok a odstrániť všetko, čo spôsobuje faldíky kadetade. (rozumej múka, olej, cukor)
  • Nahradiť tieto zložky zdravými verziami – špaldová múka, kokosový olej/avokádový olej/olivový olej, kokosový cukor,… variant je nespočetne
  • Skúšať zdravé recepty! Niekedy sa bude zdať, že z toho vznikne pekná brečka, ale v konečnom dôsledku to chutí! (mrkvový koláč, čierna ryža, cuketové placky, karfiol s bryndzou a slaninou, tekvicové placky, zelerové hranolky, banánový chlebík…)
  • Nebáť sa tuku! Nekupovať odtučnené produkty!!!!!!!!!!!!!!!! Keď odstránia z produktu tuk, musia ho nahradiť chémiou a éčkami, aby to bolo vôbec jedlé. Jogurty aspoň 10%. Slanina, syry, avokádo, repkový olej, vlašský olej, rybí olej, kokosový olej, MASLO, bravčová masť..
  • Veľa zeleniny (ideálne domácej lokálnej), ovocia tak akurát, orechy, semienka, sušené plody, atď.
  • Nechoď výťahom, choď pešo. Parkuj ďaleko od vchodu, každý krok sa počíta. Cvič pravidelne – či už doma alebo v gyme. Vytrvaj, aj keď si práve včera mala o kilo menej ako dnes, nevzdávaj sa! (Telo je zvláštny systém). Choď do lesa pravidelne, prechádzaj sa, užívaj si život a netráp sa tým, čo si myslia ostatní! Každý má problém sám so sebou.
  • DOMÁCE JE VŽDY LEPŠIE! Aj keď máš známeho, čo predáva domáce vajíčka o niečo drahšie ako Lidl, priplať si za ne. Lebo vieš, čo ješ. Vypestuj si svoju zeleninu alebo hľadaj lokálneho farmára. Zdravšie výrobky a produkty budú vždy o niečo drahšie – záleží na tebe a tom, čo chceš.
  • NEBOJ SA ČINIEK! Činky robia svaly a svaly robia sexy pevné telo! A naviac – čím viac máš svalov, tým ti rýchlejšie spaľuje = môžeš viac zjesť 😀

Najviac a najmenej obľúbený cvik a tréning?

Najradšej mám asi angličáky a dvojpreskoky na švihadle (zvláštne takto v kľude ich beriem inak… keď ich cvičím, mávam iné myšlienky :D). Najmenej obľúbeným cvikom sú pre mňa príťahy na hrazde a behanie (na jedno nemám silu, pri druhom neviem dýchať, ale cvičiť ich treba).

Tréning mám rada každý, pretože aj keď sa mi strašne nechce naň ísť, po odcvičení prejde každý hlavybôľ. Jediný, na ktorý idem s pocitom, že ho musím prežiť je ten, kde sa veľa behá 😀

Najobľúbenejšie jedlo?

Jednoznačne BURGER.

A Caesar šalát, ale len kvôli slanine 😀

Máš nejaké obľúbené životné/fitness motto alebo citát?

Čo sa stravy týka, tieto mám aj doma na chladničke:

YOU ARE WHAT YOU EAT! SO DON´T BE FAST, CHEAP, EASY OR FAKE.

WHAT YOU EAT IN PRIVATE, YOU WEAR IN PUBLIC.

KAŽDÉ JEDLO JE KRÁTKODOBÁ INVESTÍCIA DO TOHO, AKO SA CÍTIŠ A AKÝ PODÁVAŠ VÝKON. STREDNODOBÁ INVESTÍCIA DO TOHO AKO VYZERÁŠ A DLHODOBÁ INVESTÍCIA DO TVOJEJ SLOBODY OD CHORÔB.

Brivak batohy od Lívie si môžete pozrieť alebo aj objednať na jej instagram stránke: